petrastorm

Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Ja hopp vad händer då...

Av Petra Storm - 8 mars 2015 19:31

Skriver inte så mycket just nu, har häcken fullt med annat... Men just nu har jag 20 min kvar innan karln kommer hem, å maten är redan klar så jag kan skriva en stund.

Går ut på mina två sista praktikveckor i morgon, är väldigt roligt men ska bli sjukt skönt när de e klart... E ju lixom roligare att kunna jobba så man får pengar eller va hemma å styra runt med Emma å djuren osv.

Denna kurs ska ju läsas på 10v och jag läser den på 7 veckor om allt går som planerat så ni kan ju förstå att det är lite mycket nu, ihop med att jag fått lite timmar på kommun, vilket varit väldigt roligt och kul att de vill ha in mig!!! Och sen ridskolan på det men ridskolan har jag sagt ifrån mig är sista terminen nu, i höst behöver jag fokusera på att jobba som uska plus att jag kommer jobba så den tid jag inte jobbar vill jag såklart spendera med familjen även om det är väldigt skoj att ha lektioner!

Vikten har jag inte orkat kämpa med just nu har gått ner ett hg sen sist, ha ha men då jag börjat promenera mer och rida mer har det ändå gett några cm i midjan!

På söndag åker jag och walle på poj på vrf och jag fega å anmälde 90 och 1m för att få en fin start och för att känna av hur vi ligger till i styrka och kondition inför första tävlingen i början av april så jag vet vad jag ska jobba med...

Barnen har varit sjuka hela denna vecka och som alla som har barn vet är det ju lite extra tufft att va föräldrar när ens älsklingar inte är på topp så hm är osäker på hur mycket energi jag fått denna vecka ha ha! Planen va ju att återhämta mig denna vecka inför de två intensiva veckorna som kommer men så är det, inget man kan göra något åt!! Aja jag och Emma har iaf nu på slutet av veckan fått in riktigt bra rutiner och det går smidigt att söva både dag och kväll och hon äter bättre och sover även lite bättre, hoppas det blir ännu bättre sen när hon e frisk, tror även det kan va tänder som stör men det vore ju skönt om hon kunde sova hela nätter för det har hon knappt gjort sen hon va 4a månader, någon natt här och där bara men det kommer det me.

Jahopp det är väl så allt ser ut just nu... Det kommer nog bli såhär med uppdateringar tyvärr och sen får vi se om jag fortsätter, blir kanske enklare sen när man inte har plugget att tänka på.

Hoppas ni mår bra där ute, för det gör jag, mitt i all kaos har jag en underbart fin karl som dessutom helt plötsligt börjat städa??!' efter 8 år, hihi, älskar honom, vi har det bra! Och sen har jag två otroligt fina barn som förgyller mitt liv på olika sätt och en dag som denna med sol och värme när jag är ute med walle på en sväng kan jag inte annat än le åt mitt fina liv!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Storm - 11 april 2015 09:29

Nu finns jag på; http://nouw.com/Storm

Av Petra Storm - 11 april 2015 09:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3283906140"

Av Petra Storm - 6 april 2015 21:49

Ja nu är jag trött jobba från 20 igår till 10 idag dock med sovande jour så så synd om mig är det inte men man sover ju inte som hemma och inte lika många timmar... Fixade stallet och vila lite innan lunch sen drog ja igång och städade köket, i två t...

Av Petra Storm - 2 april 2015 10:49


Japp nu har jag och Emma planterat blommorna som vi skulle, även fixat stallet, fröken va trött men jag lyckades hålla henne vaken till kl 10... Babyvakten är tyvärr paj så nu får jag vara inne tills hon vaknar... Är inte alls på humör för att städa ...

Av Petra Storm - 1 april 2015 22:30

Som vanligt, ha ha men idag har det inte berott på jobb utan andra saker så de har ändå varit en väldigt lugn dag. Startade med att åka till norrköping i morse för att skriva prov, borjade med att jag inte hitta parkering och när jag väl hittat en...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards