petrastorm

Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Vilken effektiv dag!!

Av Petra Storm - 17 januari 2015 22:03

Hua nu är jag helt slut!


Emma vaknade 5.20 fick mat OCH somnade om, vaknade kl 7.45 = glada utvilade päron =)

David sov även han till omkring den tiden vilket är ytterst ovanligt!


Väl uppe tog jag ett glas fil och skulle bara gå och släppa ut hästarna när jag kom ut var det fint väder, helt vindstilla och jag tänkte att det är nog lika bra att tömköra Walle nu för det brukar nästan alltid vara mycket sämre väder på em och så blev det ju även idag, blåste upp rejält! Sen var jag ju väl igång och fixade stallet på samma gång, så vid halv 10 var allt klart, tycker det känns jätteskönt att ha det klart då har man ju hela dagen på sig att fixa och pyssla osv, behöver varken tänka på att man skall ha varken tid eller ork till att motioera hästen =D


Sen gick jag in och tog en knäcke ihop med morgonkaffet, sen jäklar satte vi fart! Johan på övervåningen ihop med barnen p övervåningen och monterade ner Davids loftsäng(han har sovit på madrass på golvet sista tiden då vi kom fram till att hans dåliga nattsömn startade när han fick den, han har inte riktigt haft samma bild ang det men sen han börjat sova på "golvet" har han somnat snabbare, inte gråtit på natten och sovit ca 30 min längre på morgonen, kan ju vara en tillfällighet men sova gör han ju inte i onödan så här tar vi inga chanser) sen skruvade de ihop hans nya säng från ikea och även den nya mattan medans jag tömde, skura kattlådor och fyllde på nytt strö, städa kök, vek tvätt, bädda rent osv.

Sen kom Emma på kaffe och stannade till hmmm 14 kanske, mycket trevligt som alltid!

Johan åkte då för att hälsa på sin mormor ihop med svärmor och jag vek tvätt, bar in resårbottensängen från stugan till nya sängramen, på med nya bäddmadrassen och på med sängkläder, skruvade ihop bägge lådorna som ska va under sängen. Sen var de bara att kasta sig i duschen, byta om på strumpa och kasta oss iväg för att äta middag hos svärfar och hans sambo. 

Strumpa var trött redan 16.30 idag då hon sovit lite sämre idag på dagen... inte toppen när man ska va borta så hon va ju väldigt trött och jag fick styra runt en del för att hon skulle va nöjd då hon inte kom till ro att somna bland allt folk. Jag åt alldeles för mycket och för fort då jag var jättehungrig och hm jo det är ju lite så när man har bebis... så min mage kollapsa eftersom jag minskat mina portioner nu så är ju inte magen van vid dessa mega portioner..


Hur som så sa jag till Johan straxt före 21, kan du åka hem med någon av de andra så tar jag och åker hem med strumpa, sagt och gjort åkte hem med henne, hon sover gott =) hästarna är även de nattade och jag sitter här och slöar!!


I morgon skall jag ta en sån där dag och ta det lugnt inte göra mer än jag måste, plugga lite, motionera Walle, försöka få till en promenad med familjen =D


 


Här har vi trollet och hans nya säng och sängbord! När jag efter att allt var klart(han blev väldigt glad när han skulle få ha sitt lego i ena lådan) vilken säng han gillade bäst så sa han att den nya sängen och mattan va fräckare än de förra och han såg väldigt nöjd ut så nu hoppas jag att han sover bra i den också =D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Storm - 11 april 2015 09:29

Nu finns jag på; http://nouw.com/Storm

Av Petra Storm - 11 april 2015 09:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3283906140"

Av Petra Storm - 6 april 2015 21:49

Ja nu är jag trött jobba från 20 igår till 10 idag dock med sovande jour så så synd om mig är det inte men man sover ju inte som hemma och inte lika många timmar... Fixade stallet och vila lite innan lunch sen drog ja igång och städade köket, i två t...

Av Petra Storm - 2 april 2015 10:49


Japp nu har jag och Emma planterat blommorna som vi skulle, även fixat stallet, fröken va trött men jag lyckades hålla henne vaken till kl 10... Babyvakten är tyvärr paj så nu får jag vara inne tills hon vaknar... Är inte alls på humör för att städa ...

Av Petra Storm - 1 april 2015 22:30

Som vanligt, ha ha men idag har det inte berott på jobb utan andra saker så de har ändå varit en väldigt lugn dag. Startade med att åka till norrköping i morse för att skriva prov, borjade med att jag inte hitta parkering och när jag väl hittat en...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards