petrastorm

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Ja ni...

Av Petra Storm - 15 januari 2015 14:30

Nu var det ett tag sen... har inte alls haft lust att blogga så har inte gjort det helt enkelt ;)


Känns som det mesta flyter ganska bra just nu förutom bytet till nya skolan... Norrköpings kommun har omförhandlat avtalen och därmed får jag byta skola nu efter medecin kursen är klar. NTI har varit sjukt smidiga vad gäller ind. studieplan, anpassning efter att jag varit gravid, hur Johan kan vara pappaledig osv, helt klart toppen! än sålänge verkar det inte lika enkelt på nya men jag har förhoppningar om att de lösr detta så fort de kommit iordning med allt!


Emma har börjat sova mkt bättre =) innan hon låg på sjukhust hade hon under ca 2v sovit hela nätter men det bröts ju då när vi var tvungna att få i henne mat var 3e timma och det har suttit i lite sen dess första 2 månaderna efter vakna hon för mat ca 2ggr per natt och nu sista månaden oftast 1 gång. Nu sista veckan har hon dock sovit hela nätter vilket är otroligt skönt och gör nattsömnen för en annan mycket bättre =D


När hon var förkyld före jul var hon så sjuk och ledsen att hon fick sova på mig om dagarna för att kunna sova ordentligt... dumt jo ja vet men vad gör man inte för sina små!!! detta har såklart varit kvar och jag har varit för trött för att orka vända den rutinen, för som de flesta föräldrar vet krävs det mycket kraft för att vända om rutiner.. Nu har jag lagt mycket kraft på detta och i början tog det 1h att få henne att sova och sen vakna hon efter 20 min ca... så hon sov totalt 40 min på dagen = skittrött på kvällarna, svår att natta osv... MEN nu verkar det som de släppt, blitt lättare sista dagarna och igår och idag har hon somnat av sig själv utan gnäll och dessutom sovit 1h fm och ca 1h em, känner mig nöjd =) av erfarenhet vet jag såklart att detta inte alltid kommer vara såhär smidigt men jag njuter ändå att det varit enkelt de sista dagarna och sista veckans nätter =D


Japp, ridlektionerna drog igång igen denna vecka och tyvärr är det ju is och snorhalt överallt så jag fick börja med teori.. otroligt nyttigt det med och roligt när man lyckas få till en bra teorilektion men nja nu är det ju vårtermin och jag hade hoppats på bus i snön nu i början för att sen kunna ta tag i träningarna rejält i vår, men det kommer ju vartefter =)


Ligger bra till i min medicin kurs, första upgiften kom tillbaka lite mer än godkänd, andra är inte så mkt kvar att skriva på och deadline är om 10 dagar, planen är att göra den klar i helgen!


Walle och jag är på G tillbaka, nu har han stått 3 dagar men skall nu gå 4 dagar i rad, ev 5 om det passar på måndag.


hmmm ja de va nog det... som sagt ganska lugn tillvaro för tillfället, börjar vänja mig vid att all ledig tid inte går åt till matten så nu har jag börjat röja lite här och lite där, idag Davids rum där uppe och lite i lekrummet här nere... är lite kvar att städa på bottenplan plus att jag och Johan skall hjälpas åt att damsuga och moppa golven ikväll, men nu sover strumpa så jag passar på att ta en paus och när hon vaknar blir det nog att gå ut och fixa stallet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Storm - 11 april 2015 09:29

Nu finns jag på; http://nouw.com/Storm

Av Petra Storm - 11 april 2015 09:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3283906140"

Av Petra Storm - 6 april 2015 21:49

Ja nu är jag trött jobba från 20 igår till 10 idag dock med sovande jour så så synd om mig är det inte men man sover ju inte som hemma och inte lika många timmar... Fixade stallet och vila lite innan lunch sen drog ja igång och städade köket, i två t...

Av Petra Storm - 2 april 2015 10:49


Japp nu har jag och Emma planterat blommorna som vi skulle, även fixat stallet, fröken va trött men jag lyckades hålla henne vaken till kl 10... Babyvakten är tyvärr paj så nu får jag vara inne tills hon vaknar... Är inte alls på humör för att städa ...

Av Petra Storm - 1 april 2015 22:30

Som vanligt, ha ha men idag har det inte berott på jobb utan andra saker så de har ändå varit en väldigt lugn dag. Startade med att åka till norrköping i morse för att skriva prov, borjade med att jag inte hitta parkering och när jag väl hittat en...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards