petrastorm

Alla inlägg under juli 2014

Av Petra Storm - 31 juli 2014 09:29

SHaöörött jag är. Mycket som snurrar sista dagarna i skallen. Sen även fått reda på lite saker som tynger.
Lilla strumpa är tyvärr inte jättesugen på att sova just nu fast hon e trött men om jag har tur så kanske hon kan somna om för jag skulle behöva lite mer sömn....

Som sagt mycket jobbigt just nu men så är det ibland, men jag har även väldigt många saker och personer som får mig att må bra så det känns toppen, fina barn även om vi har de lite körigt jag och David nu så är han ju världens bästa son!!! Walle känns förbannat fin och vi mår bägge väldigt bra i vårat stall, har fina vänner, jag och Johan har det bättre än typ ja någonsin, ha ha nej alltså första halvåret i ett förhållande är ju svårt att slå då det är så bekymmersfritt och massa nya känslor osv men annars, 7.5 års rejäl bergodalbana där vi haft det både underbart men även ibland funderat på om vi verkligen borde fortsätta men sista året nu har vi varit väldigt överens om vart vi är påväg hur vi vill ha det och detta har vuxit vår kärlek ännu starkare och sista året har varit det stabilaste och det trots tuff ekonomi då jag hade en inkomst på ca 4000 i månaden som max hela våren. Gravidhormoner, strul med stall, häst och oro inför förlossningen. Så det har varit ytterligare en prövning som vi klarat bra!!!!

Av Petra Storm - 30 juli 2014 17:17

Detta med att blogga är rätt bra av olika anledningar. Har lite svårt att be om stöd och hjälp oftast.

Emma hade läst min blogg igår och tyckte jag behövde en vän så idag kom hon med fika å lyssna på mitt gnäll, allt mitt gnäll ha ha är extra trött nu så hade extra mycket jag stör mig på.

Men så otroligt fint av henne och dessutom hade hon med fika och det var massa gott ?

Våra nya boxskyltar har kommit oxå så nu ska bara alfons box byggas klart så jag kan få upp den.

Ush

Av Petra Storm - 30 juli 2014 01:34

Nej jag vet inte exakt varför men idag tog det extra hårt med detta strul.
Ångesten är på max för tillfället, panik i bröstet och tusentals frågor och funderingar i skallen... Det är säkert bättre i morgon det brukar det bli men fram tills dess lär jag säkert hittar 1000 saker hos mig själv som jag hatar, lär hinna fundera massor på varför de som valt att lämna mig gjort det, vad det är som är så fel hos mig att de inte vill finnas i mitt liv, vad jag kan ändra osv osv osv. Yes natten blir säkert lång men jag vaknar säkert upp på en bättre sida i morgon!!!

Av Petra Storm - 29 juli 2014 22:23

Just nu är det lite snurrigt i skallen, ytterligare en kväll med David som inte riktigt går som man hoppats på. Jag känner mig uppgiven och ledsen. Han säger efter dessa utbrott att han tycker det är jobbigt, ja precis som vi.. vet inte vilket ben jag skall stå på, känner mig som världens sämsta förälder som inte vet hur jag ska lösa detta, vad jag gjort för fel för att det blitt såhär osv. 


Tålamodet är borta, jag får bara en stor stressklump i bröstet över den okontrollerbara situationen, ett stort begr att tända en cig(nej jag har inte gjort det) men jag känner mig så förstörd i detta att jag lixom lite längtar efter det där lugnet som de gav mig. Har börjat bita på naglarna igen vilket jag inte gjort sen maj förra året.... ringde barnhälsan i fredags eftersom jag själv känner att jag inte rår på honom och inte vet hur jag skall göra för att hjälpa honom, för att få honom att lyssna osv... känner mig helt VÄRDELÖS...   



Känns otroligt jobbigt att skriva detta, skämsigt på något vis, som att det är förbjudet att känna så här och tänka såhär osv... men det är ju lite därför jag öppnat denna blogg också, för att skriva, få ur mig mina känslor och tankar osv. Jag hoppas allt blir lite bättre nu när förskolan drar igång igen för helt ärligt känner jag att jag saknar min son... den mysiga killen som jag kunde prata med.. 



Av Petra Storm - 29 juli 2014 19:44

Med ord så därför får ni lite bilder...

Av Petra Storm - 29 juli 2014 07:45

Kom hem så sent igår Så det blev inget bloggande.
Var å tränade för Catherine igår, jag vet inte när sist det gick så bra!!! Hon förstår både hur jag och walle funkar och använder det på rätt sätt han var så nöjd han med!!!
Ska bli spännande att se vad vi kommer kunna åstadkomma i det långa loppet.

Sen är det extra skoj att vi känner oss så himla välkomna även om jag känner att jag pratar och tycker bort hela hennes lilla fritid ha ha

Efter att jag kom hem å hade lämnat walle så gick jag runt och mocka å pyssla prata med Johan innan han gick in. Å det var så härligt jag hade kunnat pula hur länge som helst men var inne igen kl 23.

Nu är det dags att starta denna dag tvätt att transport är förutom ridningen det enda som är planerat.

Bilden e från förra veckan

Av Petra Storm - 28 juli 2014 08:56

Sitter här med morgonkaffet och gungar barnvagn en trevlig rutin innan dagen tar fart, idag ska alla hästar vara inne tillsammans för första gången då det äntligen är 3 boxar klara!! Hovslagaren kommer, och ikväll ska jag till Catherine och rida vackert.

Åter till rubriken, jo det finns mycket och många jag beundrar och då menar jag inte sådana som RGB och så utan "vanliga" folk.

Jag beundrar tex de som varit tillsammans väldigt väldigt länge men ändå är lyckliga tillsammans och inte bara är ihop för enkelhetens skull sånt märks ju ganska tydligt. Jag beundrar dem som trots många barn får livspusslet att verka enkelt. De som jobbar massor och ändå har 3-4 hästar i träning. Alla mina vänner som på olika sätt lyckas förändra exempel stor viktnedgång, sluta röka osv.
Det finns så himla mkt jag beundrar och det är bara synd att jag har så svårt att säga det till dem det berör, mee känner du igen dig här så ta åt dig!! Ni alla där ute inspirerar på olika sätt!!!!

Av Petra Storm - 28 juli 2014 00:59

Ja det var många år sen sist men nu är jag det åter igen, får hoppas jag kan komma i säng lite tidigare vartefter men de e ju så satans gött att sitta uppe och ha lite lugnt omkring sig!

Men jag är lite seg med tanke på att jag försökte låsa upp brevlådan med bilnyckeln när jag skulle posta det så jag orkar inte skriva ett långt inlägg ikväll utan det blev ett sånt där lite halvt onödigt vetande, ha ha

Ovido - Quiz & Flashcards