petrastorm

Direktlänk till inlägg 10 januari 2015

tävlingar 2015!

Av Petra Storm - 10 januari 2015 15:41

 I natt har jag för första gången på ett par veckor sovit gott och vaknade pigg, utvilad och utan smärta =D 

Så i morse släppte jag ut hästarna, bytte vatten i hagen och fixade stallet för Johan skulle åka och jaga och det är skönt att veta att stallet är klart =D


Sen städade jag lite extra i köket, torka lite luckor osv, sorterade tvätt och lite annat smått innan en dusch för att sedan få kaffebesök av Emma =) trevligt!


Efter den sena lunchen (13.30) somnade strumpa lagom när Johan kom hem och jag tog ett ryck och städade ur tvättstugan, torka och rensa avlopp osv.. skönt att kunna stryka det(tills det är dax igen =P ) haha!!


Nu satte jag mig ner och titta lite tävlingar inför våren. Känns som många ligger väldigt bra, lagom långt mellan och till de klubbar jag gillar att åka. lutar åt att jag startar på VRF i början av april men har en i mitten av mars som kan bli aktuell om jag känner att jag hinner och orkar och beroende på om jag har praktik då eller hur det ser ut.. 

Sen har jag kollat lite tävlingar under våren och tanken är att avsluta i början av juli då SRS har kanalhoppet, nära och smidigt att åka, fin bana, fina hinder och sen gillar jag ju "folket" där så dit åker jag gärna =) Sen har jag planerat in en terräng som jag SKALL åka på, slutet av maj =D länge sen vi tävlade terräng så det blir ju skoj, har inte gjort det sen innan hans op och då fick jag ju lägga av då han inte pallade.. det är på ekenäs och de brukar ha träningar på måndagar så jag tänkte jag kunde åka dit och träna lite typ 2-3v innan för att stämma av eftersom vi mest är på Vanjas fina bana och hoppar...


Yes, känns ju roligt men först skall vi igång, bygga muskler, lydnas och kondis och vi har ju precis börjat öka på mer "ridtid" så ännu är vi inte i ordning, i februari hoppas jag dock på att kunna smyga igång med hoppträningar hos Cathrine igen!!


Förra året höll vi en jämn och fin nivå på nästan alla tävlingar även om det inte blev så många så jag har förhoppningar om ännu ett fantastiskt tävlingsår =D 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Storm - 11 april 2015 09:29

Nu finns jag på; http://nouw.com/Storm

Av Petra Storm - 11 april 2015 09:03

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 3283906140"

Av Petra Storm - 6 april 2015 21:49

Ja nu är jag trött jobba från 20 igår till 10 idag dock med sovande jour så så synd om mig är det inte men man sover ju inte som hemma och inte lika många timmar... Fixade stallet och vila lite innan lunch sen drog ja igång och städade köket, i två t...

Av Petra Storm - 2 april 2015 10:49


Japp nu har jag och Emma planterat blommorna som vi skulle, även fixat stallet, fröken va trött men jag lyckades hålla henne vaken till kl 10... Babyvakten är tyvärr paj så nu får jag vara inne tills hon vaknar... Är inte alls på humör för att städa ...

Av Petra Storm - 1 april 2015 22:30

Som vanligt, ha ha men idag har det inte berott på jobb utan andra saker så de har ändå varit en väldigt lugn dag. Startade med att åka till norrköping i morse för att skriva prov, borjade med att jag inte hitta parkering och när jag väl hittat en...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards