petrastorm

Alla inlägg under augusti 2014

Av Petra Storm - 31 augusti 2014 20:13

Ja fy fan(ursäkta) men i idag var en sån där dag när jag känt mig hur FET som helst... INGA kläder sitter bra/bekvämt och jag har satan blitt gråtfärdig varje gång jag passerat en spegel!!! MEN det är INGEN annan än jag som kan göra något åt detta... var ju asduktig för typ 2 månader sen men sen blev det sådär jättevarmt så Emma inte kunde va i vagnen för länge och efter den pausen jag tog då och sysslade i stallet istället har jag inte kommit igång... har dessutom mer gått åt fel håll... äter fel kost, alldeles för mycket!!! har varigt så sjukt trött sista veckorna och då har det fullkomligt gått åt helvete... men idag kände jag mig ÄCKLAD av mig själv... och hur jag behandlar min kropp så nu är det bara att åter igen TAGGA!!!! ta tag i detta och pumpa på!!! Så i morgon ( ytterligare en måndag) skall jag satan ta tag i detta och jag vet ju att om jag bara kör på så får jag fina resultat efter bara ett par veckor =D och sen VET jag ju att även om jag blir trött under "avsockringsperioden" så blir jag ju såååå mycket piggare sen när den är över =)



I helgen har jag iaf rört på mig även om kosten varit allt från bra men denna helg har varit vår semesterhelg... vi planerade på att åka till Astrid Lindgrens värld men David har tjatat om kolmården(han gillar ju att uppleva saker han vet hur de är) och till Astrid Lindgens värld åkte han sen med farfar och Ingela så han fick ju den delen också!

Helgen blev som sådan att vi igår var på gästabudet och kolla runt, käkade på restaurang osv medans vår ponny var riddarponny och hjälpte ridskolan på deras ponnyridning och han var så otroligt duktig!!

Idag åkte vi till Kålmorden och var där hela dagen... Emma tittade på hela delfinshowen och tyckte det var så fint med musik och färger =) Idag har hon knappt sovit alls för hon tittat så mkt så i morgon lär hon vara trött vilket inte gör ngt för Walle har sista dagens vila i morgon så jag skall sitta i skolböckerna... i morgon går jag upp och pluggar matte också på sidan av uskan och kommer i 10v plugga 150%.... hoppas matten inte är allt för svårt för då blir det kanske för tufft!

Annars ser nästa vecka nästan ut som vanligt.... jobb på ridskolan tisd och onsd kväll. hoppträning på torsdag, ta det lugnt på fredag, lite jobb i butiken (3h) på lördag och sen tävla div 2 laghoppning på söndag =D  så ytterligare en fullspäckad vecka men nu i helgen har Johan avlastat mig lite med Emma så att dels ryggen fått vila men även hela jag, att få sitta ner och veta att man inte behöver resa sig för att hon vaknar och vill ha mat... det kan va rätt skönt ibland =D 

Av Petra Storm - 29 augusti 2014 12:38

Yes =( det är temat några veckor framåt på förskoleklass.....


FAN jag tycker det är lika jobbigt varje gång... han frågar massor och undrar och förstår inte och jag kan heller inte förklara för jag förstår ju inte själv....

Morfar vet han ju bor i Finland men det är ju det enda typ... 

Och 'ven om han har oss, Johans föräldrar och min mormor och moster så är det klart han undrar varför alla andra barn har mormor och morfar som hälsar på men inte David... Det är så det är och det är bara för mig att acceptera och göra det bästa av situationen men det gör de ju inte mindre surt!!

Av Petra Storm - 29 augusti 2014 07:19

Ja de flesta vet nog om att jag inte har kontakt med min mamma och en väldigt liten kontakt med min pappa..
Detta gör relationen till min svärmor extra betydande för mig!!

Hon finns där, ställer upp i alla lägen, bryr sig om mig precis lika mycket som sin egen son och helt ärligt tror jag nog tom att vi både ses och pratar mer med varandra jag och svärmor...
Denna vecka hade varit helt omöjlig att få till utan hennes hjälp och trots att hon jobbar mycket kommer hon såklart och barnvaktar nu när Johan leker extra mkt bonde... Ha ha!!!

Jag älskar dig något enormt, du bryr dig som ingen brytt sig förut och du hjälper mig bli en bättre person, tror inte jag tackar dig nog men du om någon känner mig och jag hoppas du vet hur mycket du betyder för mig även om jag har svårt att säga det!!'!

Förlåt men jag älskar verkligen denna bild!

Av Petra Storm - 27 augusti 2014 09:18

Jag är fortfarande trött och känner att det är alldeles för många måste saker som jag hellre skulle vilja ha klart än att ha dem kvar.... men nu har jag iaf börjat lite sakta för jag känner mig lite piggare idag efter en natt med ganska ok sömn... Emma vaknade 2.30 och ville äta annars var det lugnt och ryggen har känts mkt bättre=)


Har pysslat och städat lite ute idag för det värsta jag vet är när kaoset är det första folk möts av när de kommer hit! tyvärr tror både min sambo och min son att hela trädgården och trappen och allt är hmmmm en fristad där man bara kan lägga ut ALLA saker och sen aldrig ta in dem igen.... ha ha!!! sådan far sådan son....


Nu skall jag snart ladda med lite kaffe innan vi skall invänta Johan, göra oss klara och åka till barnhälsan för att prata om "situationen" med David och förhoppningsvis få gott om redskap för hur vi skall göra!!

När han är trött är han en mardröm, känns ju taskigt att skriva så men så är det!! han är så viljestark och tuff min kille så ihop med tröttheten blir det lite väl mycket att hantera både för honom och oss... för annars så är han ju världens mest underbaraste kille och nu när förskola och allt är igång med rutiner osv så mår han mycket bättre <3


Får se om eftermiddagen består av plugg eller städ.... den delen jag väljer bort idag åker jag på i morgon =P

Av Petra Storm - 26 augusti 2014 21:53

Ja nu kommer jag gnälla ur mig lite!!! Men bara lite för i det stora hela mår jag väldigt bra <3


Bara känner att nu när Johan jobbar så himla mycket och inte hinner/orkar hjälpa till med några hushållssysslor alls, alltså han är väl inte den bästa inom det området men sista tiden har jag blitt bortskämd med att han iaf plockar undan efter sig, dammsuger och hjälper till med disken men nu har det varit sämre med det vilket gör att det blir mer över åt mig =P  och nu när min rygg gör att jag sover så dåligt känner jag mig inte riktigt lika effektiv som vanligt och går lixom lite på halvfart... och det stressar mig att vara långsam, ha ha!!!!!


SNART; SNART är det över och jag LÄNGTAR!!!! Inte bara för att få hjälp, känner även att jag saknar min fina sambo och när vi inte riktigt hinner prata så blir ju allt så mycket krångligare så det skall bli härligt att ha tid för varandra igen <3 

Av Petra Storm - 26 augusti 2014 11:37

Ja usch =/ har ont i vänstra sidan av ländryggen igen men denna gång typ i muskulaturen... och det har gjort ont hela natten och när jag vänt mig om har jag vaknat till av smärtan =(

Så jag är rätt trött men kommer ändå inte riktigt till ro att somna nu.... får se, eftersom jag jobbar ikväll på ridskolan vore det nog bra om jag fick till lite sömn iaf ;) 


Blir det bra väder får Walle hänga på och så skall jag rida ut med min ungdomsgrupp =) Kunde ju inte det på hela våren så nu kör vi! Ryggen känns bättre än i morses också sen är jag sådan som person att jag anser att i de allra flesta fall kan man genom rörelse få bort det onda =D


Sen hoppas jag på en god natts sömn inatt istället för nu börjar jag lessna på att vara såhär trött... får ju inget vettigt gjort alls =/

Av Petra Storm - 25 augusti 2014 11:31

Här sitter jag nu, stallet klart, tvätten hängd och tänt en brasa i kaminen... har lämtat in första uppgiften i kursen vård och omsorgsarbete 1 och håller tummarna att jag fått till det! Passade även på att göra delprov 1 nu när lilla strumpa sover och fick godkänt på det =D


Nu är jag igång med uppgift två som handlar om åldrande.....och jag känner hur det lite vrider sig i magen!


Jag har kommit långt i mitt liv med tanke på hur det tidigare varit, har två fantastiskt fina barn som jag kommer ha hos mig, en otroligt fin karl..kommit på vad jag vill jobba med osv.... känner mig ganska nöjd även om jag har massor med planer, måa om här, fixa där osv osv för att bli mer nöjd men med kärleken i livet är jag mer än nöjd!


Det skrämmer mig att en dag så är även jag gammal.... mina barn är vuxna och kanske är mina barnbarn då nästan i det skedet i livet som jag är nu?! Kommer jag då vara tillfreds med mina val i livet?! känna lugn och harmoni över att jag haft ett bra liv eller kommer jag vara lite som jag är idag, älta...älta, ångra osv.... ja det återstår ju att se ;)


Det är långt kvar dit men det blir ändå så otroligt verkligt när man sitter och läser om det som jag annars faktiskt inte lägger så mycket tid på... ha ha och det är väl tur att man inte går runt och tänker på sin ålderdom!!!

Av Petra Storm - 24 augusti 2014 23:07

Jo alltså jag pluggar 100% plus matten som kommer starta vartefter på 25% jobbar på ridskolan tisdag och onsdag kvällar sen är ju Johan bonde.... Tränar och tävlar med walle, har två underbara fina barn jag gör saker med och bara myser med....

Jag har därför tagit beslutet att gå ur dressyrsektionen..
Det känns liksom själklart med tanke på vad jag har omkring mig just nu och ändå har jag nu efter att jag mailat och meddelat detta så otroligt dåligt samvete för alla har vi ju mycket att göra, varför skulle jag ha det tuffare än de andra i sektionen?! Och det har jag säkert inte men jag har lixom nått min gräns där jag känner att jag fortfarande har kontroll, ha ha någorlunda iaf... Kom ju till tävlingen på rätt dag tillslut...

Men ibland får man solla lite och jag behöver mer den tiden åt mina studier och lägger hellre den tiden på mina barn. När barnen är större och mamma inte längre lika "viktig" så kan jag återuppta detta för jag har faktiskt tyckt det varit roligt och dessutom har det känts väldigt roligt att göra något för och ihop med den klubb man tillhör!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards